تولید اسانس نعناع فلفلی درجه یک

نعناع فلفلی یک گیاه با فواید بی شمار است که به روش های گوناگون به بازار عرضه می شود. اسانس نعناع فلفلی یکی از فراورده های موثر این گیاه است.

اسانس نعناع فلفلی

اسانس نعناع فلفلی درجه یک

نعناع فلفلی جزء گیاهان خوش طعم و عطر به حساب می آید که قابلیت های فراوانی در زمینه های مختلف دارد. این گیاه ابتدا در مناطق مدیترانه ای رشد می کرد، اما اکنون در اکثر مناطق دنیا، امکان رشد پیدا کرده است. همچنین از این گیاه به عنوان مکمل غذایی، داروی گیاهی و نیز به عنوان یک ماده ضد آفت استفاده می کنند.
گیاه نعناع فلفلی به دلیل مزایای بسیاری که دارد همیشه مورد توجه قرار می گیرد، همین امر موجب شده است تا این گیاه سودمند به روش های مختلف تولید شود. یکی از این تولیدات اسانس نعناع فلفلی است که دارای کیفیت بالایی می باشد.

اسانس نعناع فلفلی

ویژگی های اسانس نعناع فلفلی درجه یک

اسانس نعناع فلفلی یکی از نعمت های مفید در درون طبیعت است که در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده استفاده می شود، همچنین می توان با استناد به مکاتب پزشکی متوجه تاثیر مثبت این اسانس بر سلامتی شد که در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:

  • رفع مشکلات معده: اسانس نعناع فلفلی یک جایگزین مطمعن و تاثیرگذار به جای داروهای شیمیایی است در کاهش اسپاسم بسیار موثر است. همچنین می تواند به کاهش درد شکم کمک بسیاری کند.
  •  تقویت کننده مو و کمک به سلامتی پوست: ترکیب کردن اسانس نعناع فلفلی با روغن های مخصوص ماساژ، شامپو ها و لوسیون ها می تواند باعث به وجود آمدن خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی می شود. همچنین این اسانس می تواند پوست را خنک نگه دارد و شوره سر را از نابود بکند و به رشد مو کمک شایانی کند.
  • بهبود سلامت دهان و دندان: اسانس های نعنای فلفلی یک جایگزین مناسب و موثر به جای دهان شویه های شیمیایی است. زیرا دهان شویه های شیمیایی ممکن است منجر به پوسیدگی دندان و حس ناخوشایند در هنگام تنفس شوند.
  • کمک به کاهش وزن: گیاه و اسانس نعناع فلفلی یک ماده کم کالری است؛ بنابراین در هنگام تلاش برای کم کردن وزن، مصرف آن انتخاب مناسبی است.

اسانس نعناع فلفلی

تولید اسانس نعناع فلفلی درجه یک

اسانس نعناع فلفلی توسط عرقگیری یا تقطیر نعناع تولید می شود. در این روش گیاه نعناع فلفلی را در حرارت بالا قرار می دهند که این امر موجب می شود تا عصاره (اسانس) از گیاه خارج شود. وقتی که بخار و اسانس سرد شود، عصاره نعناع را توسط فرایندی خاص از بخار جدا می کنند آن را به صورت خالص جمع آوری می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما