کاربرد منو سدیم گلوتامات + خرید

با توجه به افزایش آگاهی تولیدکنندگان نسبت به انواع کاربرد منو سدیم گلوتامات در ایران این محصول در مجموعه چاشنا در بسته های ۲۵ کیلویی در قالب پودری و جامد عرضه می شود.
محصول msg یا مونو سدیم گلوتامات در چاشنا از برند معتبر فوفنگ چین و با مش ۴۰ و ۸۰ به فروش می رسد. شما می توانید این ماده شیمیایی را که کاربردی به صرفه و اقتصادی در صنایع غذایی دارد به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری از شرکت چاشنا خریداری کنید.کاربرد منو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات چیست؟

مونوسدیم گلوتامات یکی از افزودنی های خوراکی به شماره E621 و همچنین نام تجاری MSG است. مونوسدیم گلوتامات در صنعت تولید خوراکی و محصولات غذایی به عنوان افزودنی و طعم دهنده ی خوراکی شناخته شده است. این ماده شیمیایی درواقع یک نوع از اسیدهای آمینه موجود در طبیعت است که طی صد سال اخیر جایگزین نمک خوراکی شده است.
این نوع افزودنی از مواد خوراکی و کاملا ایمن است که به طور طبیعی در برخی مواد غذایی مانند سبزیجات و ادویه جات وجود دارد.
شکل ظاهری این محصول فیزیکی و به شکل پودری با رنگ سفید بلوری همچون نمک است. در اصطلاح صنایع غذایی با دو مش ۸۰ و ۴۰ تولید و استخراج می شود که رایج ترین نوع مصرف آن مش ۸۰ است.
این طعم دهنده طبیعی و در عین حال شیمیایی از پرطرفدارترین ترین و کاربردی‌ترین افزودنی های خوراکی در بین کشورهای آسیایی است. تولید حدود ۹۴ درصد از کل این محصول را کشورهای آسیایی به خود اختصاص داده اند. اصولا کاربرد خوراکی این ماده در کشورهای آسیایی بیشتر است و در کشورهای غربی بیشتر کاربرد صنعتی دارد.‌
پودر Msg را به عنوان پنجمین طعمی می شناسند که به تشدید، تقویت و بهبود طعم خوراکی ها کمک می کند.
از آنجایی که نمک مونو سدیم گلوتامات ۳/۲ سدیم کمتری نسبت به نمک معمولی دارد برای افرادی که نمک معمولی برایشان مضر بوده مناسب می باشد.کاربرد منو سدیم گلوتامات

کاربرد مونو سدیم گلوتامات در ایران چیست؟

همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد منو سدیم گلوتامات در صنایع غذایی و دارویی است.
نمک سدیم گلوتامات یا MSG عمدتا در محصولاتی که دارای پروتئین هستند وجود دارد. یکی از اصلی ترین خواص این ماده در مواد خوراکی تقویت و بهبود عملکرد روده ‌ها است. بنابراین در برخی موادغذایی این ماده شیمیایی به صورت پودری همزمان با نمک و فلفل ترکیب شده و در قالب چاشنی به محصولات اضافه می شود. کارخانه‌هایی که امکان افزودن این ماده را به محصولات خود دارند موارد زیر هستند:

  • تولید سوسیس کالباس و فست فود
  • صنایع غذایی انواع چیپس سیب زمینی، ذرت و غلات
  • انواع چاشنی و سس ها مانند سس مایونز، سالاد و سویا
  • غذاهای نیمه آماده و منجمد
  • غذاهای کنسرو شده و آماده
  • نودل با طعم های متنوع

تولیدکنندگان و خریداران انواع طعم دهنده های پودری، مانند طعم های پودری ویژه صنایع گوشتی می توانند علاوه بر خرید طعم دهنده از خواص این محصول نیز بهره مند شوند.
بیشترین کاربرد مونوسدیم گلوتامات برای صنایع چیپس و اسنک بوده که همراه با طعم دهنده های پودری ویژه چیپس و اسنک، بازدهی خیلی بالا را می توان کسب کرد.
برای آشنایی بیشتر با طعم دهنده های پودری و مایع چاشنا و همچنین خرید آنلاین این محصول به صورت عمده با کارشناشان بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما